INTERNET
 :
  |    

/

, . /

++.

 
... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 

child[i]->Delete(pos); } }

void main()

{ Tree<int,5> a; //

a.Add(5); a.Add(11); a.Add(3); a.Add(15); //

a.Delete(1); }//

//----------------------------------------------------------------------------

// 7.

// 1.

// 7. .

template <class T,int size> class Tree

{ private:

Tree<T,size> *child[size];

T *data;

public:

Tree();

~Tree();

void Add(T a); //

T* Get(int pos);}; //

template <class T,int size> Tree<T,size>::Tree()

{ for(int i=0;i<size;i++) child[i]=NULL; data=NULL; }

template <class T,int size> Tree<T,size>::~Tree()

{ if(data!=NULL) delete data; //

for(int i=0;i<size;i++)

if(child[i]!=NULL) delete child[i]; }//

template <class T,int size> void Tree<T,size>::Add(T a) //

{ if(data==NULL) { data=new T; *data=a; return; }

for(int i=0;i<size&&child[i]!=NULL&&a>*child[i]->data;i++);

if(child[i]==NULL) child[i]=new Tree<T,size>;

child[i]->Add(a); }

template <class T,int size> T* Tree<T,size>::Get(int pos)

{ if(pos==0) return data;

for(int i=0;i<size;i++) //

if(child[i]!=NULL)

if(--pos==0) { return child[i]->data; }

T* p;

for(i=0;i<size;i++) //

if(child[i]!=NULL)

{ p=child[i]->Get(pos);

if(p!=NULL) return p; }

return NULL; }

void main()

{ Tree<int,5> a; //

a.Add(5); a.Add(11); a.Add(3); a.Add(15); //

int i=*a.Get(2); } //

//----------------------------------------------------------------------------

// 7.

// 2.

// 1. .

template <class T,int size> class Tree

{ private:

Tree<T,size> *child[size];

T data;

public:

Tree();

~Tree();

void Add(T a); }; //

template <class T,int size> Tree<T,size>::Tree()

{ for(int i=0;i<size;i++) child[i]=NULL; data=0; }

template <class T,int size> Tree<T,size>::~Tree()

{ for(int i=0;i<size;i++)

if(child[i]!=NULL) delete child[i]; }//

template <class T,int size> void Tree<T,size>::Add(T a) //

{ if(data==0) { data=a; return; }

for(int i=0;i<size&&child[i]!=NULL&&a>child[i]->data;i++);

if(child[i]==NULL) child[i]=new Tree<T,size>;

child[i]->Add(a); }

void main()

{ Tree<int,5> a; //

a.Add(5); a.Add(11); a.Add(3); a.Add(15);} //

//----------------------------------------------------------------------------

// 7.

// 2.

// 2. .

template <class T,int size> class Tree

{ private:

Tree<T,size> *child[size];

T data;

public:

Tree();

~Tree();

void Add(T a); //

T FindMin(); }//

template <class T,int size> Tree<T,size>::Tree()

{ for(int i=0;i<size;i++) child[i]=NULL; data=0; }

template <class T,int size> Tree<T,size>::~Tree()

{ for(int i=0;i<size;i++)

if(child[i]!=NULL) delete child[i]; }//

template <class T,int size> void Tree<T,size>::Add(T a) //

{ if(data==0) { data=a; return; }

for(int i=0;i<size&&child[i]!=NULL&&a>child[i]->data;i++);

if(child[i]==NULL) child[i]=new Tree<T,size>;

child[i]->Add(a); }

template <class T,int size> T Tree<T,size>::FindMin()

{ T tmp=data; //

for(int i=0;i<size;i++)

if(child[i]!=NULL)

{ T tmp2=child[i]->FindMin(); //

if(tmp2<tmp) tmp=tmp2; }

return tmp; } //

void main()

{ Tree<int,5> a; //

a.Add(5); a.Add(11); a.Add(3); a.Add(15); //

int k=a.FindMin(); } //

//----------------------------------------------------------------------------

// 7.

// 2.

// 3. ( ).

template <class T,int size> class Tree

{ private:

Tree<T,size> *child[size];

T data;

public:

Tree();

~Tree();

void Add(T a); //

void Sort(); };//

template <class T,int size> Tree<T,size>::Tree()

{ for(int i=0;i<size;i++) child[i]=NULL; data=0; }

template <class T,int size> Tree<T,size>::~Tree()

{ for(int i=0;i<size;i++)

if(child[i]!=NULL) delete child[i]; }//

template <class T,int size> void Tree<T,size>::Add(T a) //

{ if(data==0) { data=a; return; }

for(int i=0;i<size&&child[i]!=NULL&&a>child[i]->data;i++);

if(child[i]==NULL) child[i]=new Tree<T,size>;

child[i]->Add(a); }

template <class T,int size> void Tree<T,size>::Sort()

{ for(int i=0;i<size;i++)

if(child[i]!=NULL) child[i]->Sort(); //

for(i=0;i<size-1;i++) //

for(int j=i+1;j<size;j++)

if(child[i]!=NULL&&child[j]!=NULL)

if(child[j]->data<child[i]->data) //

{ T t=child[j]->data;child[j]->data=child[i]->data;

child[i]->data=t; } } //

void main()

{ Tree<int,5> a; //

a.Add(5); a.Add(11); a.Add(3); a.Add(15)

 
... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 


Copyright © 2005—2007 «RefStore.Ru»