INTERNET
 :
  |    

/

, . /

++.

 
... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 

T> List<T>::List(T a)

{ next=this; prev=this; data=a; }

template <class T> List<T>::~List()

{ data=-1; if(next!=NULL&&next->data!=-1) //

delete next; }//

template <class T> T List<T>::FindMin()

{ T tmp=data; //

List<T> *p=this->next;

while(p!=this) //

{ if(p->data<tmp) tmp=p->data; // -

p=p->next; }

return tmp; } //

template <class T> void List<T>::Insert(T a,int pos)

{ List<T> *p=this,*q;

while(pos-->0&&p->next!=this) p=p->next; //

q=p->next;

p->next=new List<T>(p->data); //

p->data=a; //

p->next->next=q;

p->next->prev=p; } //

void main()

{ List<int> a(10); //

a.Insert(15,1); a.Insert(6,1); a.Insert(7,1); //

int k=a.FindMin(); } //

//----------------------------------------------------------------------------

// 6.

// 2.

// 3. ( ).

template <class T> class List

{ private:

List<T> *next,*prev;

T data;

public:

List(T a);

~List();

void Sort(); //

void Insert(T a,int pos); }; //

template <class T> List<T>::List(T a)

{ next=this; prev=this; data=a; }

template <class T> List<T>::~List()

{ data=-1; if(next!=NULL&&next->data!=-1) //

delete next; }//

template <class T> void List<T>::Sort()

{ for(List<T> *p=this;p->next!=this;p=p->next)

for(List<T> *q=p->next;q!=this;q=q->next)

if(p->data>q->data) //

{ T tmp=p->data; p->data=q->data; q->data=tmp; } } //

template <class T> void List<T>::Insert(T a,int pos)

{ List<T> *p=this,*q;

while(pos-->0&&p->next!=this) p=p->next; //

q=p->next;

p->next=new List<T>(p->data); //

p->data=a; //

p->next->next=q;

p->next->prev=p; } //

void main()

{ List<int> a(10); //

a.Insert(15,1); a.Insert(6,1); a.Insert(7,1); //

a.Sort(); } //

//----------------------------------------------------------------------------

// 6.

// 1.

// 4. -

template <class T> class List

{ private:

List<T> *next,*prev;

T data;

public:

List(T a);

~List();

List<T>*Search(int num);

T FindBin(T key);

void Insert(T a,int pos); }; //

template <class T> List<T>::List(T a)

{ next=this; prev=this; data=a; }

template <class T> List<T>::~List()

{ data=-1; if(next!=NULL&&next->data!=-1) //

delete next; }//

template <class T> List<T>* List<T>::Search(int num)

{ List<T> *p=this;

while(num-->0&&p->next!=this) { p=p->next; }//

return p; }

template <class T> T List<T>::FindBin(T key)

{ int a=0,b=1; //,

List<T> *p=this;

while(p->next!=this) { b++; p=p->next; } //

while(a<=b)

{ int m=(a+b)/2; //

if(Search(m)->data==key) return Search(m)->data; //

if(Search(m)->data<key) a=m+1; //

else b=m-1; }//

return 0; } //

template <class T> void List<T>::Insert(T a,int pos)

{ List<T> *p=this,*q;

while(pos-->0&&p->next!=this) p=p->next; //

q=p->next;

p->next=new List<T>(p->data); //

p->data=a; //

p->next->next=q;

p->next->prev=p; } //

void main()

{ List<int> a(10); //

a.Insert(15,1); a.Insert(6,1); a.Insert(7,1); //

int j=a.FindBin(11);};

//----------------------------------------------------------------------------

// 6.

// 1.

// 5. .

template <class T> class List

{ private:

List<T> *next,*prev;

T data;

public:

List(T a);

~List();

void Insert(T a,int pos);}; //

template <class T> List<T>::List(T a)

{ next=this; prev=this; data=a; }

template <class T> List<T>::~List()

{ data=-1; if(next!=NULL&&next->data!=-1) //

delete next; }//

template <class T> void List<T>::Insert(T a,int pos)

{ List<T> *p=this,*q;

while(pos-->0&&p->next!=this) p=p->next; //

q=p->next;

p->next=new List<T>(p->data); //

p->data=a; //

p->next->next=q;

p->next->prev=p; } //

void main()

{ List<int> a(10); //

a.Insert(55,1);} //

//----------------------------------------------------------------------------

// 6.

// 1.

// 6. () .

template <class T> class List

{ private:

List<T> *next

 
... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 


Copyright © 2005—2007 «RefStore.Ru»