INTERNET
 :
  |    

/

, . /

++.

 
... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 

while(*p->data<a&&q!=this) { p=p->next; q=q->next; } //

if(*p->data<a) p->next=new List<T>(a); else //

{ p->next=new List<T>(*p->data); // -//-

*p->data=a; }

p->next->next=q; p->next->prev=p; } //

void main()

{ List<int> a(10); //

a.Add(5); a.Add(11); a.Add(3); }; //

//----------------------------------------------------------------------------

// 6.

// 1.

// 2. .

template <class T> class List

{ private:

List<T> *next,*prev;

T *data;

public:

List(T a);

~List();

T *FindMin(); //

void Insert(T a,int pos); }; //

template <class T> List<T>::List(T a)

{ next=this; prev=this;

data=new T; *data=a; }//

template <class T> List<T>::~List()

{ delete data; //

data=NULL;

if(next!=NULL&&next->data!=NULL) //

delete next; }//

template <class T> T* List<T>::FindMin()

{ T* tmp=data; //

List<T> *p=this->next;

while(p!=this) //

{ if(*p->data<*tmp) tmp=p->data; // -

p=p->next; }

return tmp; } //

template <class T> void List<T>::Insert(T a,int pos)

{ List<T> *p=this,*q;

while(pos-->0&&p->next!=this) p=p->next; //

q=p->next;

p->next=new List<T>(*p->data); //

*p->data=a; //

p->next->next=q;

p->next->prev=p; } //

void main()

{ List<int> a(10); //

a.Insert(15,1); a.Insert(6,1); a.Insert(7,1); //

int k=*a.FindMin(); }; //

//----------------------------------------------------------------------------

// 6.

// 1.

// 3. ( ).

template <class T> class List

{ private:

List<T> *next,*prev;

T *data;

public:

List(T a);

~List();

void Sort(); //

void Insert(T a,int pos); }; //

template <class T> List<T>::List(T a)

{ next=this; prev=this;

data=new T; *data=a; }//

template <class T> List<T>::~List()

{ delete data; //

data=NULL;

if(next!=NULL&&next->data!=NULL) //

delete next; }//

template <class T> void List<T>::Sort()

{ for(List<T> *p=this;p->next!=this;p=p->next)

for(List<T> *q=p->next;q!=this;q=q->next)

if(*p->data>*q->data) //

{ T* tmp=p->data; p->data=q->data; q->data=tmp; } } //

template <class T> void List<T>::Insert(T a,int pos)

{ List<T> *p=this,*q;

while(pos-->0&&p->next!=this) p=p->next; //

q=p->next;

p->next=new List<T>(*p->data); //

*p->data=a; //

p->next->next=q;

p->next->prev=p; } //

void main()

{ List<int> a(10); //

a.Insert(15,1); a.Insert(6,1); a.Insert(7,1); //

a.Sort(); }; //

//----------------------------------------------------------------------------

// 6.

// 1.

// 4. -

template <class T> class List

{ private:

List<T> *next,*prev;

T *data;

public:

List(T a);

~List();

List<T>*Search(int num);

T* FindBin(T key);

void Insert(T a,int pos); }; //

template <class T> List<T>::List(T a)

{ next=this; prev=this;

data=new T; *data=a; }//

template <class T> List<T>::~List()

{ delete data; //

data=NULL;

if(next!=NULL&&next->data!=NULL) //

delete next; }//

template <class T> List<T>* List<T>::Search(int num)

{ List<T> *p=this;

while(num-->0&&p->next!=this) { p=p->next; }//

return p; }

template <class T> T* List<T>::FindBin(T key)

{ int a=0,b=1; //,

List<T> *p=this;

while(p->next!=this) { b++; p=p->next; } //

while(a<=b)

{ int m=(a+b)/2; //

if(*Search(m)->data==key) return Search(m)->data; //

if(*Search(m)->data<key) a=m+1; //

else b=m-1; }//

return NULL; } //

template <class T> void List<T>::Insert(T a,int pos)

{ List<T> *p=this,*q;

while(pos-->0&&p->next!=this) p=p->next; //

q=p->next;

p->next=new List<T>(*p->data); //

*p->data=a; //

p->next->next=q;

p->next->prev=p; } //

void main()

{ List<int> a(10); //

a.Insert(15,1); a.Insert(6,1); a.Insert(7,1); //

int j=*a.FindBin(11); };

//----------------------------------------------------------------------------

// 6.

// 1.

// 5.

 
... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 


Copyright © 2005—2007 «RefStore.Ru»